Yomiuri Shimbun

planning printad ooh branding


新聞社が他社の新聞に広告を出す。日本国内ではまずあり得ない例かもしれません。我々の実績のなかでも国内のメディアを海外のメディアで売るというのは珍しいケース。これまで車・酒・飲料・家電・ゲーム・エネルギー・化学・医療など、色々な業種の仕事をしてきたTYAからみても、これは新しい経験です。日本へ進出したい海外の企業にとって、国内外で圧倒的な発行部数を誇る読売新聞はとても強力なメディア。そのスケールとリーチをアピールするためにメディアとターゲットを絞って、海外での認知度アップと広告出稿量のアップを狙いました。

Advertising a newspaper in another newspaper? Can you even do that? Yes we can.The mission we faced was to make overseas companies see the value of the Yomiuri Shimbun as a powerful vehicle for communicating in Japan thanks to its overwhelming reach and impact on Japanese life.We figured there’s no better way to raise awareness of this prestigious Japanese newspaper than to create a first class example. We ran print ads in major European newspapers all the way through Paris Fashion Week to communicate the powerful influence this medium has in any industry. While we have vast experience in advertising for cars, alcohol, soft drinks, electronics, games, energy and medical, pushing media was a first.

YOMIURI_PARIS_0909_fix_OL.ai

パリコレが開催される期間中に現地の有名紙に掲載され、ファッション関係者の目に触れることとなったこの仕事は、一般ニュースはもちろんファッションをはじめとしたトレンドにも強いメディアであることを印象づけできました。クライアントにも好評で、訪日外国人の多い日本国内でも使いたいということになり、銀座プランタンに12m四方のパネルを設置。

Running throughout the Paris Fashion Week we were able to catch the eye of overseas players in the fashion industry and make them aware of the power the Yomiuri Shimbun has in kick starting trends. The client loved our work so much, they also featured it on two super-size billboards in the international Ginza district of Tokyo. (Ginza Printemps, 12m x 12m.)

YOMIURI_internationalist_0819.ai

こちらは経済情報誌などでグローバル企業やビジネスリーダーをターゲットにコミュニケーション。寿司をインフォグラフに取り入れて、情報の見せ方を工夫しています。TYAはコミュニケーションする場所と相手にあわせて、毎日色々な仕事しています。どこで誰に何を言うべきか困ったときはお気軽にどうぞ。

We also created a series of ads directed at business leaders and Fortune 500 companies, which ran in financial and economic publications. To deliver our message, we created a light-hearted tone, such as infographics using sushi, to communicate the Yomiuri Shimbun’s powerful reach. Because we have many different types of clients, we know that good creative is not a single formula. It depends on what you want to say and who you want to say it to. If you need help getting the right message together, give us a call.