Bridgestone Turanza Promotion Tool

planning branding movie printad shooting casting


「上質」という言葉は、品質や技術が優れていることを指します。それは同時に、作り手のこだわりが込められていることを意味しています。そういったこだわりをターゲットに付加価値としてしっかり伝えるのも、広告プランニングの大きな役割です。

Labeling something as sophisticated refers to both high quality and advanced technology. It also reflects the commitment that the manufacturer has in producing a truly remarkable product. Communicating this value to consumers is one of the most important goals of advertising planning.

 

ブランド広告 Brand Ad

 

商品広告 Product Ad

 

ブリヂストンのハイエンドタイヤブランドの各国一斉発売にあたり、TYAは一貫したコミュニケーションコンセプトのもと、ムービー、プリントアドのメディアを越えたクリエイティブを展開。全体の傘となるブランド広告と、商品広告の両方を手がけました。

その中でも、ムービー制作は「リーズナブルな予算で」というリクエストがありましたが、そこは質にこだわるTYA。限られた予算に合わせ、独自のネットワークとノウハウでコストを削減しながら海外ロケを敢行。そしてさらに国内ロケも。その結果、シーンに合わせたロケ地での撮影を実現し、完成度の高い作品に仕上がりました。やりくり上手なTYAならではの一面が光った仕事のひとつとなりました。

For the worldwide launch of their high-end tire brand, Bridgestone wanted a comprehensive creative platform that transcended media, delivering a consistent message in movie, print, web, and more. TYA took charge of both the brand and product advertising for this campaign.

In line with the trend of more for less, the client asked that the video budget be greatly reduced from previous years, while maintaining the same high TYA quality. With a keen eye on cost and quality, we decided to shoot overseas and called upon our production network and knowhow to make it happen. We complimented this with another shoot in Japan and put the whole package together seamlessly. Quality creative and a desire to make things better drove this job to fruition.

ブランドビデオ Brand Video