Tissot

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ピッチなのに、社内クリエーターのほとんどがこのブランドを知らなかった。この時点で課題は明確。歴史あるスイスの時計メーカーでも、認知されなければ意味がない。そこでTYAは、短期間に効果が期待できるトレインジャックを中心としたプロモーションで、一気に認知度を上げる戦略を仕掛けました。電車に一歩足を踏み入れた時点で、コアターゲットにピンポイントでアピールする事ができ、車内での視線が変わる事で、ブランドの世界観や歴史を理解させる事ができるベストなメディアであることを実感しました。

We have to admit; before we pitched for this job most us at TYA had never heard of Tissot brand watches.That, in itself, made our task perfectly clear.No matter how steeped in tradition and history a brand may be, it won’t sell if it isn’t recognizable. We masterminded a commuter train media blitz to maximize awareness among the key target audience in the shortest amount of time. Downtown trains across Tokyo were fitted with their very own Tissot watches in an iconic red, black and white livery, both inside and out. Complementing the powerful imagery, the inside of the trains were filled with facts communicating the brands heritage and legacy to make the world of Tissot known to Tokyo through this operation.