Nikon Promotion Site

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デジタル化が進み、大きく影響をうけているひとつにカメラ業界があります。お手頃なデジタルカメラは、技術進歩によって高機能になり、誰でも簡単にクオリティの高い写真が撮れるようになりました。最近ではスマートフォンでカシャ!私も含め多くの人たちは、それで満足しています。このカメラは、セミプロ&ハイアマチュア向けのカメラです。この層には何が響くのでしょうか?スキルがあるので、いい写真が撮れるだけじゃ満足しないでしょう。カメラをにぎって、かまえて。そのとき自分が「プロだと感じる」その大切な気持ちを表現したい。そんなプロの気持ちを求めているアマチュアカメラマンに響くサイト作りを目指しました。

As the world becomes more and more digital, the way people capture images has changed drastically. With advances to camera technology, just about anyone can capture moments like a pro. And now with HD-camera smartphones, the high-end camera industry is finding it even harder to lure in customers. This camera targets semi-pro photographers. We needed to identify what it is that resonates with the target group. Through the site we illustrated that because you have skill, you wont be satisfied with just great pictures. You need the feel of a real camera in your hands, to take aim and hold your breath as you shoot. This is the moment that makes you feel like a pro. This site is built around that emotional value, communicating the pleasure of feeling like a pro to the target.

「プロが認める一眼レフカメラ」プロカメラマンの動きを、ドキュメンタリータッチで、エモーショナルに伝えていきました。ときには、その場のインスピレーションで予想外な発見があり、素敵な作品もできたりして。サイト全体のクリエイティブディレクション、構成、デザインはもちろんのこと、ロケ撮影場所、進行管理、許可撮り、熱中症対策のココナッツウォーターの仕込みなどなど、ロジスティック力も大いに発揮しました。

Nikon D750 スペシャルコンテンツ Amazing Imaging TOKYO -もう一つの東京-

Pro-Quality Digital SLR
The story for the site features the movements of a professional photographer in documentary style to communicate the emotion of feeling like a pro. We uncovered the fun in finding sudden inspiration or a new discovery in a common location to capture a memorable image.TYA handled all creative direction, composition and design for the site, as well as shooting on location, permits and line production, we even took charge of handing out coconut water to keep the crew fresh and cool in the hot summer sun. Smooth and high quality, total logistics by TYA.