Music Promotion

packageshootingillustrationposter


クライアントのやりたいことと、我々のやりたいこと。どちらも最大に表現できて、なおかつ外部にも刺激を与えられることが一番理想的。その理想をフルパワーで追い求めることができるプロジェクト。低予算タイトスケジュールであろうとふたつ返事で引き受け、チーム外のスタッフやその家族に至るまで手当たり次第に巻き込み、ついつい総力投球してしまうのだ。アーティストのイメージや楽曲からのインスピレーションを受けつつ、センセーショナルなクリエイティブを様々な手法で追求。固定ファンの期待をいい意味で裏切りながら、所謂ジャケ買いによる新規ファン獲得も図るビジュアルづくりを目指す。

In advertising, it’s a rare chance when a client wants you to do whatever you want. It allows you to maximize your creativity and generate some good motivation within the company. These are the projects that all creative people want to be part of, even though the money sucks and the schedules are always tight. To get the job done right, we call in favors and even make use of family members. Of course we start with the music, looking for inspiration, but we are not so vain to forget about the target and their desires. While free to pursue our own interpretations, our creative seeks satisfy the band’s fan base and attract new listeners through an interesting package design.

13枚連続リリースされたシングルCDは、並べると背表紙にナマズが姿を現す。

13-CD single set. When they are lined up, a giant catfish appears on the spine.

 

 

組み立てると宇宙船になるパッケージを開発。解読困難な宇宙文字を解読したファンもいるらしい・・・

The package folds into a space ship with a hidden message in alien text. One fan actually broke the code.

 

 

NOIZ_CRS

掃除機やMacの備品でサイボーグを形成。低予算であっても常に柔軟な発想と効果的な表現手法で、ハイクオリティなクリエイティブを提案している。

A cyborg made of vacuum cleaner and computer parts. When budgets are low, creative has to be smart and flexible.