Konica Minolta Global Magazine

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2003年、コニカとミノルタが経営統合し、コニカミノルタがスタートしました。
そしてこの経営統合により、カラーの異なる会社が一つの会社として併存する事でギャップが生まれたり、一つの会社として混ざり合った事でコニカとミノルタから“らしさ”が薄れてしまった・・・などの問題に直面していました。これに危機感を感じた事から、インターナルブランディングツールの企画開発を行いました。統合前のコニカ様とは20年以上お取引させて頂いており、TYAとの信頼関係は抜群でした。企画開発では、現状の課題に対してのコンサルティングや社内プレゼン資料作成・社内ミーティングにも参加させて頂きました。グローバル企業を目指す中で、海外を含めた全社員の意識改革はとても重要な事です。その為コニカミノルタの企業文化とバリューを明確にする事は勿論の事、社員一人ひとりが自信と誇りを持てるような2Wayコミュニケーションツールの開発を続けています。これも海外コミュニケーション・ブランディングに強いTYAだからこそ実現できるのです。

In 2003, Konica Minolta was born through the management level integration of two companies. While the companies existed in many overlapping industries, they brought different perspectives to the merger and the differences in their philosophies had the potential to become an internal crisis for the new company.
Even before the merger, TYA had a 20-year working relationship with Konica, during which time we built a strong foundation of mutual trust. Thanks to this relationship, we were invited to pitch for their new internal branding magazine, which we won against the 2 biggest agencies in Japan. We handle planning, development, consulting and participate in company meetings to discuss internal issues as a fully committed partner. Together, we have identified and communicated the company’s values and worked to establish the corporate culture. Thanks to our efforts, the internal magazine has developed into a trusted 2-way vehicle for communication that instills a sense of pride in employees. The success of this project has much to do with TYA’s vast experience in external branding and marketing communications.