Calbee Jagarico Package Design

planningshootingpackagenetwork


たくさん並ぶ商品の中でターゲットの目に留まらせ、アピールポイント・おいしさ・世界観など、さまざまなことを小スペースの中で表現することで、心に響き購入意欲をもってもらう。ここぞ、私たちの腕の見せどころ。社内で行ったデザインコンペは、各自が自由な発想の元、楽しくアイディアの幅出しをしました。また、TYAネットワークを通じて市場調査をし、日本のお菓子についてと私たちの提案に対する現地の声をクリエイティブプロセスに加えました。

In a sea of competing products, the ability to catch the target’s attention while communicating the product’s USP, it’s brand image, how it tastes and inspire purchasing desire in a tiny little space is a daunting challenge, but one we enjoy nonetheless.Instead of running away from the difficulty, we challenge every designer in the office to come up with a series of ideas, turning the job in to a lot of fun. But we also take it very seriously, beginning and backing up our creative ideas with local insight gleaned from our offices overseas.