Bridgestone Dueler

planningsalespromotionmultimarketprintadooh


本来であれば商品広告は得意なTYA。ただこの時は正直頭が痛かった。それは、同じDUELERという1つのブランドの中に、SUVハイウェイドライブ用タイヤ“H/L”とSUV本格オフロードタイヤ“M/T”と言うまったく違った商品が存在し、同じブランドとして共存させなければいけないと言われたからだ。だが、まったく別のターゲットなのでブランドの世界観は統一させつつ、商品のコアバリューを分析し、それぞれのユーザーに合わせた世界観でビジュアルを提案した。
そして、幅広いマーケットに打つ広告なのでコピーにはあまり頼らず、出来るだけビジュアルコミュニケーションで完結するよう心がけた。

In general, we are really good at coming up with product ads, but this time, we were stumped as how to approach this one. We had to come up with ads for two high-quality tires both under the same Dueler brand name. One was a highway-use premium SUV tire and the other was a full-on off-road SUV tire targeting completely different users. Staying true to the brand, we identified each products core value and developed ads that were appealing and engaging for each of the targets. And since the ads were intended for use across a wide range of markets, we focused on visual communication without having to rely on copy to deliver the message.